חבילות חו”ל או סים מקומי: מה עדיף?

January 15 2023doritr

רגע לפני שאתם ממריאים וגורמים לנו לקנא בכם, סגרתם כבר חבילת גלישה או סים לחו”ל? אנחנו הרי כל הזמן צמודים לרשת ולמדיות החברתיות, ולא רק בשביל לשתף את העוקבים שלנו במעללינו. אנחנו צריכים את הרשת עבור צרכי עבודה, כמו גם כדי להישאר בקשר עם הקרובים שלנו באופן שוטף. וכאשר מתלבטים בין חבילת גלישה, סים לחו”ל או סים מקומי, הבחירה היא ברורה – בחרו את מה שיסרבל אתכם הכי פחות.

מה היתרונות של חבילת גלישה לחו”ל?

היתרונות של חבילת גלישה לחו”ל טמונים בעובדה שאתם רוכשים חבילת אינטרנט אשר מיועדת ספציפית ליעד אליו אתם ממריאים. החבילות האלו בדרך כלל לא “עושות בעיות” ומאפשרות להנות מחיבור אינטרנט רציף. יחד עם זאת, חבילות הגלישה עשויות להיות הרבה יותר יקרות מאשר כרטיס סים ייעודי.

חשוב לשים לב, לא בכדי השתמשנו במילה “ייעודי”. אנשים רבים מעדיפים להמתין עם רכישת הכרטיס, מה שמוביל אותם בדרך כלל לרכוש את חבילת האינטרנט במדינת היעד אליה המריאו. וזה הרגע שבו בד”כ מתחילות הבעיות בגלישה ובזמינות. הסים המקומי אינו פתרון מומלץ, אבל הוא אפשרי. לשיקולכם.

באילו מקרים כרטיס סים מקומי יהיה עדיף?

כרטיס סים מקומי בדרך כלל לא יהיה עדיף על פני סים שנרכש בארץ או חבילת גלישה, למעט אולי במקרים בהם אנשים מתכננים רה-לוקיישן. במקרים אלו, בדרך כלל תצטרכו איזשהו כרטיס סים זמני עש קבלת המספר הקבוע שלכם במדינת היעד. למעט מקרים אלו, לרוב יהיה מומלץ להתארגן מראש על חבילת האינטרנט המספקת אתכם.

ישנן חבילות אינטרנט מסוגים שונים, החל מ-3 ג’יגה ועד נפחי גלישה משמעותיים יותר, כאשר נפח הגלישה אינו הפקטור היחידי שצריך לקחת בחשבון. מעבר לנפח הגלישה, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כמו מהירות וזמינות הגלישה. כאשר מדובר על כרטיס סים מקומי, בד”כ מהירות הגלישה לא תהיה מהירה כמו זו שבחבילות החו”ל הייעודיות.

כמה עולות חבילות גלישה לחו”ל וכרטיסי סים?

אם אתם רק קופצים לחו”ל לתקופה קצרה (כמו סופ”ש או כמה ימים במהלך השבוע), תוכלו למצוא חבילות אינטרנט לחו”ל של 3GB החל מעלויות ממוצעות של כ-79 ₪. אפשר גם למצוא בזול יותר, אבל אם צריך לשלם עוד כמה שקלים על חבילה איכותית, הרי שעדיף. אם אתם מטיילים כזוג, יש גם הנחות על רכישת 2 כרטיסי סים או חבילות גלישה.

בין אם תחליטו לרכוש חבילת גלישה בנפח כזה או אחר (בד”כ עד 25GB), המחירים לרוב ינועו בין הטווחים הממוצעים של כ-70 ₪ ועד 149 ₪ (לחודש). קחו בחשבון, במקרים בהם הנסיעה קצרה מחודש, בד”כ לא ניתן לקבל החזר כספי יחסי.

Share: