איך מתגרשים? כל מה שצריך לדעת כדי להתגרש נכון

January 23 2023doritr

גירושים הם ככל הנראה המשבר הגדול ביותר שאדם יכול לחוות בחיים שלו. מדובר על צומת דרכים שיש בה לא מעט בלבול, אי וודאות, כאבים, חששות ועוד. בכדי שלא תלכו לאיבוד בדרך המאתגרת הזאת, חשוב מאוד שתבינו כיצד עליכם לפעול בכדי שהליך הגירושים שלכם יתנהל בצורה הטובה ביותר. לא פעם זוגות יכולים להגיע למאבקי גירושין מכוערים ביותר. כדאי להבין כי לא חייבים להגיע למצבים מעין אלה וחשוב לפנות למגשר העוסק בתחום גישור גירושין על מנת שהתהליך יהיה יעיל יותר, טוב יותר ובריא יותר לכל המשפחה.

מה צריך לדעת על הליך גישור גירושין

חשוב מאוד להבין כי גירושים עם ילדים הם גירושים שחייבים להתנהל בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי לשמור על הילדים ולא לגרום להם להגיע למצב שבו הם נפגעים בתהליך בשל ההתנהגות של ההורים, בשל ההתנהלות שלהם ובשל הסכסוכים בניהם. על כן, זוג אשר חש כי הוא לא יכול לנהל את הליך הגירושים בצורה יפה באופן עצמאי, טרם הוא פונה לבית המשפט או לבית הדין ומשקיע על כך לא מעט מהזמן שלו והכסף שלו, הרי שחשוב ביותר שהוא יבחר בהליך גישור שמטרתו היא ליישב את הסכסוכים בין הצדדים ולהגיע להבנות אשר נדרשות עבור גירושים טובים. ההליך עצמו יכול להתנהל כאשר כל אחד מהצדדים מביא את עורך הדין שהוא בחר בו ומי שמנהל את ההליך הוא מגשר מקצועי המוסמך לביצוע הפגישות המדוברת. המטרה של התהליך היא להגיע להבנות הנוגעות לגירושים ולחתום לאחר מכן על הסכם שבית המשפט יאשר. כלומר, לא להגיע לבית המשפט לצורך מאבק, אלא לצורך אישור הסכמות אשר גובשו בתהליך ונחתמו על ידי שני הצדדים.

איזה סוגיות יש להסדיר במסגרת הסכם גירושים?

כאמור, המטרה של גישור בסופו של דבר היא להביא את בני הזוג לחתימה על הסכם גירושים. חשוב לדעת כי יש ארבע סוגיות שיש לתת עליהן את הדעת שהם: גירושין וכתובה, איזון משאבים וחלוקת רכוש, משמורות ומזונות. כל מה שקשור לעצם הגירושין ולכתובה מצוי בסמכות הייחודית של בית הדין הרבני והוא זה שפוסק בעניין הגט. יתר הנושאים יכולים להתנהל הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט לענייני משפחה. לא פעם בני זוג כורכים את הגט עם יתר הנושאים, אך כדאי לדאוג באופן מידי לסידור הגט ולאחר מכן לדון על העניינים. מגשרת גירושין חייבת להיות מאוד מקצועית בתחום שלה בכדי להביא את הצדדים לחתום על הסכם מתוך הסכמה הדדית מלאה וכבוד. על כן, אם אתם מאמינים שהליך גישור הוא ההליך הנכון לסיום הנישואים שלכם, עליכם לבחור את המגשרת הטובה והמקצועית ביותר בתחום זה.

אם אתם תוהים כיצד לבחור מגשרת גירושין הרי שכדאי מאוד שתקבלו המלצות מחברים, מכרים או בני משפחה שהיו במצבים דומים ויכולים להמליץ על מגשרים מקצועיים שסייעו לכם וכן, כמובן שניתן להיעזר באינטרנט בכדי לקבל מידע אודות מגשרים שיכולים לסייע לכם.

Share: